marți, octombrie 19, 2021
De ce sa alegi sauna?

Aceasta practica a venit din Finlanda si are o istorie de peste 2000 de ani dar si nenumarate beneficii. Iata de ce sa alegi sauna.

Sauna este considerata o veritabila arta in tarile scandinave. Este de altfel un spatiu aparte in care oamenii din Nord au obiceiul de a merge in mod regulat, in familie sau cu prietenii pentru a discuta si pentru a se relaxa dupa o zi obositoare de munca. Principiul ? Se incalzeste o incapere din lemn cu ajutorul unei sobe pe care este asezata pietre vulcanice care sunt stropite din cand in cand cu apa. Temperatura oscileaza intre 60 si 100 grade Celsius si aerul este extrem de uscat, umiditatea este de doar 20%. Ritualul consta in a sta timp de 15 minute in interior si apoi, odata ce sudoarea si-a facut aparitia pe piele, sa iesi pentru a face un dus rece dupacare te mai relaxezi timp de 10 minute. Obiectivul este acela de a alterna cele trei faze ale saunei- dusul rece, uscatul si relaxarea, sauna.

Este indicata pentru…alungarea stresului cronic, eliminarea tensiunilor musculare si a crampelor, ceea ce o face deosebit de populara in randul sportivilor. Contribuie la calmarea durerilor reumatismale (artrita) si la reducerea inflamatiei locale la persoanele care sufera de pzoriazis. De altfel, sauna contribuie la o buna sanatate cardio-vasculara. Un studiu recent arata ca dupa o sedinta de sauna de 30 de minute, tensiunea arteriala este diminuata. Si, conform, unor cercetatori finlandezi, intre 4-7 sedinte de sauna pe luna reduc riscurile de a face infarct.

Insa, nu are efect asupra greutatii…o sedinta de sauna te face sa pierzi in jur de 1 litru de apa de unde si importanta hidratarii dar doar atat, nu te ajuta sa slabesti.

Cui se adreseaza sauna ? Putine sunt insitutiile axate doar pe sauna. Majoritatea sunt gazduite de centre de talasoterapie sau de institutiile de frumusete, spa si unele centre acvatice si sportive. In caz de patologie cronica (cardiaca, circulatorie sau respiratorie ) trebuie sa ceri parerea medicului specialist.

Sfatul specialistului. Caldura emanata de sauna se poate dovedi a fi sufocanta si sa iti lase impresia de respiratie dificila. Pentru a te obisnui cu atmosfera incepe prin a te intinde pe bancuta, in partea de jos, unde nu este atat de cald dupa care, pe masura ce trece timpul, sa te asezi pe bancutele de mai sus. Asculta-ti corpul. Daca te simti rau sau obosit, iesi de urgenta.

Tags:

0 Comments

Leave a Comment