luni, decembrie 6, 2021
Ne temem de paste?

Întrebarea este bună. Cunoaștem această hiperventilație la ideea de a mânca paste la prânz sau la cină. Pentru ca persista zvonul: te-ar ingrasa. Adevărat sau fals ? Facem bilanțul preparatului italian.

Cu bolognese, pesto, carbonara sau trufe, am putea sa le mâncăm in fiecare zi. Am iubit pastele încă din copilărie datorită legendarei șunci și scoici. Potrivit Sifpaf (Sindicatul producătorilor de paste industriale din Franța), consumăm opt kilograme de persoană pe an. Cu toate acestea, această mare relație de dragoste este stricată de un zvon persistent: pastele te îngrașă. Deci, prostii sau adevăr? Este timpul să rezolvăm misterul cu dieticianul-nutriționist Vanessa Bedjaï-Haddad.

O hrană completă și hrănitoare

Adesea, unul dintre primele alimente pe care le scoateți din farfurie în timpul unei diete sunt pastele.  

„Sunt pline de micronutrienți și deci bogate, ceea ce vă permite să nu vă fie foame între mese”, corectează profesionistul.

Pastele sunt 70% carbohidrați complecși, cu alte cuvinte zaharuri lente. Acesta este zahărul bun, cel care hrănește corpul și nu brownie-urile de ciocolată inimii care se topesc și care te fac să te umfli.

Se poate obține un corp zvelt și se poate mânca paste. „Nu există alimente care să îngrașă, atâta timp cât nu treci peste bord, la fel cum nu există alimente care să te facă să slăbești”, adaugă dieteticianul-nutriționistul.

Cea mai bună pentru sănătatea ta este opțiunea al dente. „Rata de asimilare a zahărului în sânge este mai lentă, așa că stocăm mai puține grăsimi”, explică Vanessa Bedjaï-Haddad. Dacă vă urmăriți greutatea sau aveți diabet, apelați la această soluție de gătit. Putem, așadar, să mergem în continuare la restaurantul italian din cartier pentru a savura o porție de paste carbonara, al dente, desigur.

O preferință pentru pastele integrale

Dacă în supermarket apare dilema paste albe versus paste întregi, nu ezitați și mizați pe făină integrală. De ce ? „Pentru că sunt chiar mai hrănitoare decât altele și calmează mai mult stomacul”, spune profesionistul. Singura diferență va fi, din nou, viteza de asimilare. Pastele integrale asimilează zahărul mai puțin rapid și, prin urmare, nu favorizează depozitarea grăsimilor, spre deosebire de pastele clasice. Albe sau întregi, au aceleași calorii. Și anume, 350 de calorii pentru 150 de grame de paste fierte, echivalentul unui sfert de baghetă de pâine albă.

Felul de mâncare care se limitează la perfecțiunea din punct de vedere nutrițional: paste întregi cu somon, legume sote și un strop de ulei de măsline deasupra. Există grăsimi bune, fibre și, evident, o mulțime de zaharuri lente cu pastele.

0 Comments

Leave a Comment