64% dintre consumatori sunt îngrijorați de „shrinkflation”. Ce este și cum să urmărești la ea în timpul cumpărăturilor

Mulți consumatori au suferit un șoc cu autocolante la magazinul alimentar din cauza inflației record. Dar o altă surpriză care atrage atenția consumatorilor – și chiar tendință pe TikTok – este „shirnkflation”.

Aproape două treimi, 64%, dintre toți adulții sunt îngrijorați de shrinkflation, potrivit unui nou sondaj de la Morning Consult (USA), în timp ce 54% au văzut, auzit sau citit ceva despre fenomen.

Shrinkflation are loc atunci când produsele de consum devin mai mici în greutate, dimensiune sau cantitate, în timp ce prețurile lor rămân aceleași sau chiar cresc.

Consumatorii au văzut de luni de zile exemple de inflație în scădere, pe fondul unei inflații record.

Tendința se instalează acum, deoarece companiile se confruntă cu prețuri mai mari la gaz și ingrediente, precum și constrângeri ale lanțului de aprovizionare, potrivit Emily Moquin, analist în alimentație și băuturi de la Morning Consult.

Între timp, consumatorii sunt în alertă maximă, deoarece prețurile au crescut, făcându-i mai sensibili la inflație, potrivit Moquin.

„Când observi că pachetul este mai mic sau primești mai puțin la același preț, este deosebit de frustrant”, a spus Moquin. În timp ce shrinkflation primește multă atenție acum, nu este nou, deoarece acest tip de reducere se desfășoară de zeci de ani, potrivit Edgar Dworsky, fondator și editor al Consumer World.

„Ne aflăm în mijlocul unui val de inflație, din păcate, și vedem din ce în ce mai multe articole care se micșorează”, a spus Dworsky.

Cele mai importante categorii în care consumatorii observă o scădere includ gustări, articole de cămară, alimente congelate, carne și pâine și produse de patiserie, potrivit sondajului Morning Consult.

Ca răspuns, 49% dintre consumatori spun că au cumpărat o altă marcă, în timp ce 48% spun că au optat pentru o marcă generică în detrimentul unei mărci de nume, iar 33% au ales să cumpere în vrac, mai degrabă decât pachete mai mici. Unii cumpărători au încetat să mai achiziționeze anumite mărci, au cercetat alternative care nu sunt afectate de scădere sau au returnat un produs „strâns”.

Dintre cei care au observat o scădere, doar 19% nu au luat nicio măsură, a constatat Morning Consult. Desigur, identificarea contracției poate fi uneori dificilă din cauza modurilor subtile în care produsele sunt schimbate, potrivit lui Dworsky.

„Este foarte rar să vezi că un produs revine la dimensiunea anterioară mai mare”, a spus el. Deocamdată, depinde de consumatori să acorde o atenție deosebită produselor de pe rafturile magazinelor.

„Depinde de cumpărători să devină mai conștienți de greutatea netă”, a spus Dworsky.

Când vine vorba de produse din hârtie, numărul net este măsura pe care consumatorii ar trebui să o urmărească, a spus el.

În acest fel, veți fi mai predispuși să observați o schimbare când vă întoarceți pentru a răscumpăra produsul.

Pentru a încerca să nu fii luat de shrinkflation, poți să te uiți la mărci concurente sau generice, așa cum spun respondenții la sondajul Morning Consult că au făcut-o.

În plus, vă puteți plânge producătorului, a spus Dworsky. Deși probabil că acest lucru nu va fi suficient pentru a opri inflația în contracție, vă poate câștiga cu niște cupoane pentru următoarea achiziție, a spus el.

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *